TEHDASKUNNOSTETUT VAIHTOMOOTTORIT

posted in: Dieselmoottorit | 0

Kun moottorisi on tullut siihen kuntoon, että osittainen tai täydellinen peruskorjaus on ajankohtainen, on Deutzin tehdaskorjattu vaihtomoottori varteenotettava vaihtoehto. Varsinkin täydelliseen peruskorjaukseen verrattuna tehdaskorjattu vaihtomoottori on poikkeuksetta myös kaikkein edullisin vaihtoehto. Vaakakupissa saattaa painaa myös yhden vuoden tehdastakuu.

Kaikkia Deutzin tällä hetkellä tuotannossa olevia moottorityyppejä on saatavana vaihtomoottoreina. Vaihtomoottoreita on saatavana myös hyvin monista tuotannosta jo poistuneista moottoreista, tosin kaikkein harvinaisimpien mallien kyseessä ollen vaihtomoottoritehdas saattaa joutua kunnostamaan vaihtomoottorin asiakkaan omasta aihiosta.

EU päästömääräykset vaikuttavat euroopan sisällä toimitettaviin 0-tason moottoreihin. EU 0-tason moottorit joudutaan toimittamaan tyyppikilpineen tehtaalle korjattavaksi ja siitä lisää tietoa täältä.

Esimerkkejä vaihtomoottoreista

Esimerkiksi tämä D 2011 L4i hintaan: 6698,51 € (alv 0% +pantti 2200,00 €)Esimerkiksi tämä F4L 914 hintaan: 9098,51 € (alv 0% +pantti 3010,00 €)Esimerkiksi tämä TCD 2012 L4 2V hintaan: 11998,53 € (alv 0% +pantti 3990,00 €)Esimerkiksi tämä BF 4M 1013 C hintaan: 12870,59 € (alv 0% +pantti 3990,00 €)

Vaihtomoottoreiden mukana ei lähtökohtaisesti toimiteta sähkölaitteita, vauhtipyörää, vauhtipyöräkoteloa, moottorin kannattimia, kompressoria, hydrauliikkajäähdytintä, ilmansuodatinta ja muita ulkoisia osia, sillä nämä ovat yleensä hyödynnettävissä alkuperäisestä moottorista.

Kaikki edellä mainitut osat kannattaa toki tilata vaihtomoottorin mukana, mikäli vanhojen osien hyödynnettävyydessä on pienintäkään epäilystä, sillä osat ovat moottoritilauksen mukana yleensä edullisempia kuin varaosana.

Jotta vaihtomoottorin hinta pysyisi järkevällä tasolla, edellytämme että saamme vaihdossa kunnostuskelpoisen vastikemoottorin yhden kuukauden kuluessa siitä, kun vaihtomoottori on toimitettu. EU 0-tason moottoreissa vastikemoottorin palautus tyyppikilpineen tapahtuu ennen korjatun moottorin toimitusta. Kunnostuskelpoisuus tarkoittaa tässä yhteydessä sitä, että sylinteriryhmässä ei saa olla halkeamia eikä kampiakseli saa olla poikki. Mikäli kunnostuskelpoisuuden edellytykset eivät täyty, emme voi hyvittää täyttä vastikemaksua (panttia). Mikäli vauriot ovat etukäteen tiedossa, ovat niiden hintaa lisäävät vaikutukset paljon pienempiä.

EU Stage 1 ja sitä korkeamman päästötason moottorit voidaan erikseen sovittaessa myydä vastikkeetta, mikäli esimerkiksi haluatte varmasti samanlaisen voimanlähteen varastoonne tuomaan toimintanne jatkuvuuteen lisävarmuutta.

Ota yhteyttä, niin päivitetään moottorisi!

Raimo Murtoniemi
010 286 8951